torsdag 25. februar 2016

Ny biblioteksjef i Grue!

Hei, jeg heter Kaia og er den nye biblioteksjefen i Grue. Kom flyttende hit fra Oslo for et halvt år siden, da hadde jeg ingen kjennskap til området, eller til noen som bor her. I tillegg til å være bibliotekar så har jeg studert Muntlig fortelling i et år ved Høyskolen i Oslo og Akershus. Jeg bruker å fortelle historier til barnehagebarna når jeg er på besøk hos dem med bøker. Ved å fortelle historier får jeg bedre kontakt med barna, enn om jeg skulle sitte å lese fra en bok. Før jeg flyttet hit  jobbet jeg litt skolebibliotek ved to barneskoler i Bærum, i tillegg til det har jeg jobbet i to forskjellige fagbibliotek. Jeg liker den varierte arbeidshverdagen i folkebibliotek, ingen dager er like. 

Grue bibliotek har startet blogg. Her er det boktips og litt om hva som skjer på biblioteket.

Foto: Grue folkebibliotek

Ingen kommentarer: